Tuesday, 28 June 2011

seriously oke!

“Yes. That is my final answe”

Read more about How Do You Tell Your Boss You're Quitting? | Naked With Socks On on:
http://nwso.net/2010/11/22/i-quit/?utm_source=INK&utm_medium=copy&utm_campaign=share&
“Yes. That is my final answe”

Read more about How Do You Tell Your Boss You're Quitting? | Naked With Socks On on:
http://nwso.net/2010/11/22/i-quit/?utm_source=INK&utm_medium=copy&utm_campaign=share&yess
yess!

oke,my "DEAR BOS"
dgn ini saya seriously mau resign!! 
why??
nk tau knape??
go and ask ur 'gile kuasa staff '
die kn BOS BESAR!!
saya da x tahan lagi . .
 so the conclusion is i want to resign,PLEASE LET ME GO!!
that my final answer,dont ask me anymore . .
babai my dear bos!!
THANK YOU!!
                                                                                    


                                                                                            
                                                                                        your cheesily,
                                                                                         AYNN




(p/s: saper2 yg ade keje kosong tuh shared2 la yer ngn saye;p)




Friday, 24 June 2011

 hyee2 peep ;D
 

'' Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela
Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja ''

erm,mungkin korg tertanya-tanya ape ke benda kat atas tuh ape an, sajak ker puisi ker ape ker kan . .haha!!ni sebenarnya ni lirik lagu la. .hee~ erm,mungkin ade yang tak tau kan,tape-tape aku bagi tau yer . .ni sebenarnya lagu balada baru stacy,kisah dongeng tajuk die . .erm,sebenarnya aku malu nk cete kat cini kan,tapi tape bak kata orang sharing is caring kan,chewahh;p. .haha!!sebenarnya da banyak kali da aku dengar lagu ni,tapi setiap kali aku dengar aku mesti nanges,aku pun xtau nape,maybe sbb lirik die yang betul2 mendalam kot ,ntahla . . wakakakaa. .(*malunya,kantoi suda,haha!)


jom2 layan video klip terbaru kisah dongeng by stacy . .this best bro . .
haha!! 

(p/s; cengeng sebenarnya tapi tamo mengaku,haha;p)



Thursday, 9 June 2011

salah ker ??

erm,sebenarnya da lame aku nak bukak topik ni . .tapi tertangguh-tangguh dengan urusan keje nye. . mungkin topik ni agak sensitif dan perlu menjaga hati ramai pihak.so aku harap korang tak tersinggung dengan apa yang ditulis. . sebenarnya aku saje je nak tau pendapat korang sebab sekarang ni hati aku berbunga-bunga cinta ngan dengan sorang mamat non muslim yang berketurunan cantonese yang dikenali dgn nama Mr.L. . .hehe;p. .erm,mungkin kerana dilahirkan dari golongan majoriti orang melayu,mungkin itulah salah satu sebab pilihan hati orang melayu yang menjadi pilihannya. .aku sangat senang berkawannya dengan dengan sikap rendah dirinya dan sikap ingin tahu tentang islam menyebabkan aku terpikat dengannya..dengan ilmu agama yang boleh dikatakan bolehlah,terpaksalah aku menjadi 'ustazah yang tak bertauliah' padanya meneranngkan serba sedikit pasal agama yang aku tau . . die bersungguh berminat untuk mengetahuinnya . .sebenarnya kami satu tempat keje ,so dari situ la bermulanya bibit-bibit cinta,chewahhhh jiwang pulak;p . .mungkin ramai yang akan bercakap dibelakang dan mungkin akan ada perpepsi orang sekeliling yang akan mengatakan perkataan yang sama seperti "da xde lelaki melayu lagi ke kat dunia ni,tu jugak yg ko pilih",erm,sebenarnya,aku  sudah lali dengar dengan perkataan tu ,tapi apa aku kesah. .tapi Banyak juga kelebihannya jikalau berkahwin dengan seseorang yang berlainan agama nih.Antaranya dapat kenal orang yang lebih jauh dan berbilang kaum dan juga dapat belajar tentang budaya dan cara hidup mereka.Selain tu,dapat anak yang comel dan cerdik plak tuh.Hello..hello..tak nak ke?Alamak..terlebih sudah..;P. . hahahah!!jangan marah nanti kene jual;p erm,kalau ade jodoh xkemana kan..andai ditakdirkan aku bertemu jodoh dengan seseorang yang berlainan agama  aku akan terima dengan hati terbuka dan insyallah aku akan berusaha mematangkan diri sendiri untuk membuat sesuatu keputusan,aminnn!!.walaupun Aku bukanlah seorang perempuan Islam yang sempurna mengenai islam tetapi itu juga bukan alasan untuk aku menolak kehadiran insan yang berlainan agama dalam hidupku .Dalam kita mengajar dan membimbing insan yang berlainan agama,secara tidak langsung kita juga akan belajar sesuatu yang baru.Bukankah itu lebih baik dan manis dan mungkin Ramai juga yang beranggapan,bila berkahwin berlainan agama ni, mesti berakhir dengan perceraian.Kenapa perlu membuat andaian sebelum kita betul-betul mencuba?Lumrah hidup,kita tidak pernah dapat mengagak apa yang akan berlaku sepanjang dalam tempoh perkahwinan kita.Tetapi yakin dengan apa yang kita mahu dalam hidup,itu lebih bermakna.Yang penting perlulah tawakal dan redha dengan apa yang bakal berlaku.Jikalau dengan takdirNya aku bertemu dengan jejaka berlainan agama,harapan aku biarlah kali ini aku diberikan oleh Allah s.w.t kekuatan,keyakinan, keberanian dan juga kemampuan yang lebih berbanding di zaman kanak-kanak ribena dahulu. erm,walaupun aku bukan pakar motivasi tapi aku tetap nak bagi nasihat kat korang yang sedang berjinak-jinak bercinta dengan berlainan agama ni sesungguhya bercinta dengan berlainan agama ni mermelukan kesabaran,kekuatan dari segi mental dan fizikal  dan juga keyakinan pada diri sendirii..banyak halangan dan dugaan yang perlu diteruskan ..so,aku harap semua cabaran dan halangan akan dapat ditempuhi kelak,Aminnnn . .Insyallah . . erm,oke la sampai sini sajalah entry kali ni ,kita jumpa lagi ky,bubye=)

Saturday, 4 June 2011

tips kulit cantik



assalamualaikum & selamat sejahtera peep

erm,entry kali ni saya nak share ckit cara-cara penjagaan kulit bagi wanita mahupun lelaki di luar sana. erm, Seperti yang anda tahu kehidupan seharian kita yang sibuk membuatkan anda tidak ada masa untuk menjaga kulit anda dan  ini boleh mengundang bahaya kepada anda seperti kulit kusam,jerawat dan sebagainya . so,  untuk mengelakkan  terjadinya perkara tersebut anda perlulah meluangkan sedikit dari masa anda untuk kebaikan pada masa hadapan. Untuk penjagaan kulit kita kena lah mulakan rutin kecantikan kita hari ini dengan melakukan tip penjagaan kulit cantik seperti yang di nyatakan di bawah seperti berikut;-
  • Buang semua produk kecantikan yang tidak digunakan enam bulan lalu dan dapatkan produk penjagaan kulit yang benar-benar ingin digunakan setiap hari.
  • Minum 8 gelas air putih setiap hari.
  • Lakukan senaman kerana ia bukan sahaja baik untuk tubuh tetapi juga dapat membantu anda mendapatkan kulit cantik dan sihat berseri.
  • Pastikan kulit anda mendapat 'makanan' terbaik menerusi khasiat buah-buahan segar.
  • Pakai pelembap wajah setiap hari. Pilih pelembap yang bebas minyak.
  • Elakan kemarahan kerana ia boleh menyebabkan kerosakan pada kulit anda. Sentiasa tenang dalam apa jua keadaan.
  • Jangan sentiasa mengenakan selekan. Biar kulit berehat seketika.
  • Jangan terus tidur tanpa menanggalkan mekap terlebih dahulu.
  • Jangan menggunakan sabun atau sebarang produk selain produk penjagan kulit yang sesuai dengan kulit anda.
  • Berhenti pengambilan makanan ringgan kerana ia boleh merosakkan kulit anda.
  • Makanan tambahan seperti vitamin amat penting untuk kesihatan kulit anda. Walaupun begitu, tidak bermakna jika anda tidak mengamalkan makan harian yang berkhasiat.
  • Pastikan anda tidur cukup iaitu 8 jam sehari.
Diharapkan tip-tips ini dapat membantu anda menjaga kulit supaya sihat dan kelihatan cantik.
so ,see next time di lain entry oke=)
bubyee~