Sunday, 17 June 2012

hire me please -_-"


“Bilalah nak dapat kerja ni,adoii..??”

Sehelai demi sehelai mukasurat suratkhabar itu dah aku belek. Dah hampir lunyai dah pun. Segala macam peluang pekerjaan telah di tandakan dan dihubungi, tetapi tidak mendatangkan hasil satu pun. Mungkin ada satu atau dua temuduga, tapi panggilan penerimaan untuk bekerja tidak pernah diterima. Internet? Jobstreet.com.my? Monster.com? Boleh dikatakan hari-hari aku menghadap internet untuk mencari kerja. Semua dah cuba..tapi masih sama, tidak membuahkan sebarang hasil,hurm..

Tempohari telah mencuba untuk pergi dari pintu ke pintu syarikat untuk mencari kerja lagi..dengan harapan mungkin mereka akan tertarik apabila melihat kesungguhan untuk sanggup datang ke pejabat secara face to face. Sehari suntuk masa, wang, dan tenaga dihabiskan semata-mata untuk mencari pekerjaan yang bersesuaian. Ke hulu hilir membawa dokumen-dokumen dan sijil-sijil penting, dengan satu harapan - untuk mendapatkan peluang pekerjaan tapi masih lagi tiada, barangkali  belum ada  rezeki lagi.kadang-kadang diri terasa macam nak berputus asa dan dah tak larat da nak mencari lagi..hire me please someone ..hurm! 
Aduhh..sakitnya kalau begitu kan?

No comments:

Post a Comment